RAGT in woorden
RAGT, Rouergue Auvergne Gévaudan Tarnais
Natuurlijke streken waar de oorsprong van RAGT ligt. Het bedrijf is geworteld met sterke menselijke waarden, en gaat de uitdaging aan voor een ambitieuze, innovatieve en competitieve Europese landbouw.
Van Aveyron naar Europa
Opgericht door boeren uit de Aveyron, die vandaag de dag nog steeds aandeelhouders zijn, is RAGT nu gericht op Europa.
Door het vasthouden aan het lokale zakelijke gevoel, heeft RAGT zich in alle Europese landbouw gebieden kunnen vestigen.
RAGT in het hart van de landbouw
RAGT heeft 2 elkaar aanvullende afdelingen :
Zaden afdeling
RAGT kweekt, produceert en verkoopt zaden over de hele wereld. RAGT handelt in de belangrijke gewassen voor de Europese landbouw.
Toelevering aan de landbouw
RAGT Plateau Central belevert en adviseert meer dan 10.000 boeren in de Aveyron regio met voer, bemesting en vele andere producten.
RAGT: innovatief kweekwerk
Elk jaar meer dan 256 nieuwe rassen in 32 verschillende gewassen: mais, zonnebloemen, sorghum, grassen, harde tarwe, zachte tarwe, triticale, gerst, soya en koolzaad.
RAGT investeert meer dan 17,2% van de omzet in rassenonderzoek en ontwikkeling. Onderzoek dat over heel Europa verspreid plaatsvindt:
400 kwekers en technisch assistenten
22 kweekstations verdeelt over Europa
4 laboratoria: technologie, phytopathologie, biometrics
Samenwerkingsverbanden mbt Genomics
Commerciele aanspreekpunten in heel Europa
RAGT heeft rond de 300 vertegenwoordigers in 20 dochterondernemingen die de agrarische wereld dicht bij de boer en handel meemaken.
RAGT: product kennis
RAGT heeft een database: SEV® (Système d’Evaluation Variétale) die alle resultaten van alle proeven die zijn uitgevoerd bevat. Deze gegevens komen voort uit de RAGT testen en uit proeven van handel, industrie en andere instanties.
Elk jaar worden honderd duizenden gevens ingevoerd, met verschillende agronomische en technologische criteria zodat het mogelijk is om onze rassen verder te verbeteren. SEV® wordt gebruikt door onze kwekers om kruisingen te selecteren; door onze product managers voor hun kennis van het product, kennis van de verschillende regio's en markten. Het is een waardevol gereedschap waarvan we ook onze klanten laten profiteren.